Takahashi Rumiko 1980-ban adta ezt a 100 kérdésből álló interjút. ^^
Főként az Urusei Yatsura volt az interjú kiváltó oka, ugyanis ez a manga volt az, amelyik annyi rajongói levelet hozott Rumikónak, hogy egy egész szobát fel lehetett volna tölteni velük.. Az interjú ezen levelek összeválogatásából készült.
Ne csodálkozz, ha pár kérdés elsőre...másodikra is furán hat. xD 

  • Nem hiszem el, hogy te tényleg nő vagy?
    Miiiiiii?!
  • Mi volt az első dolog amit megvettél, amikor elkezdtél meggazdagodni?
    Egy mosógép. Akkoriban nagyon szegény voltam (és nem tudtam fedezni mindent, mert gyakran volt, hogy nem volt pénzem), így történt, hogy a mosatlan is felhalmozódott.
  • Ha lehetne, akkor milyen állatnak gondolnád el a Shonen Sunday szerkesztőjét?
    Mi..Milyen állat... Nem akarok butaságot (hülyeséget) mondani, de... Talán egy víziló...Igen, azt hiszem, vagyis, ami engem illet.
  • Legutóbb másképp néztél ki. Most, hogy bedaeroltattad a hajad, másképp gondolsz dolgokat?
    Én csak megpróbáltam álcázni magam! Tudod, amikor sétáltam, akkor az utcán mindig felismertek, lerohantak a rajongók. De, amikor kijöttem a fodrász szalonból, akkor ezt mondtam: "Én vagyok az, én vagyok az! Nem ismersz meg?"
  • Ataru után jött Godai, akibe beleszeret... Te melyiket tudnád szeretni?
    Azt hiszem, Godai, mert őt sokkal könnyebb megszeretni, mint Atarut.
  • Van valamilyen különleges emléked a Sailor Fuku-t illetően?
    Igazából, amikor én középiskolába kerültem, már nem volt egyenruha, így nem tudom, milyen lehetett. Mindig szerettem volna, de az én iskolám magasabb rangú volt, mi blézert viseltünk.
  • Milyen érzés ennyire elismertnek lenni?
    Most már az összes ételt megvehetem. Vehetek yakosibát (súlt tészta zöldséggel és hússal). A Nobori nevezetű helyen is vehetek Odent, ami tulajdonképpen halpörkölt. És úgy tűnik, hogy nagyon népszerű vagyok.
  • Hiszel Istenben?
    A szüleim hittek.
  • Melyik westler a kedvenced?
    Azt kell mondanom, hogy Dump Matsumot nagyon szeretem. "Fáj ennyire erőszakosnak lenni" ahogyan azt ő szokta mondani.
  • Hogyan fejezed be a munkád, ha földrengés van?
    Melyiktől is félek jobban, a határidőtől vagy a földrengéstől? Csinálom azt, amire képes vagyok, és próbálok biztos helyen lenni.
  • Mit viselsz, amikor alszol?
    Pizsamát és hálóinget. Sok virágos és csíkos mintázatú van, egyaránt rózsaszínben és kékben. Ez ugye nem hangzik úgy, mint aki fel akar vágni?
  • Honnan van ennyi energiád, és az ötleteid sokasága?
    Általában találkozom a szerkesztővel, megbeszéljük a dolgokat, én elmondom az ötleteim, és figyelem, hogyan reagál.
  • Vannak közeli barátaid között, akik szintén mangákat rajzolnak?
    Amikor egyetemista voltam, Hanako Mejiro volt az évfolyamtársam, a középiskolában pedig barátok voltunk Yoko Kondouval. A Gekigason Jukuban Azsuji Yamamoto volt a barátom.
  • Miért utálod a földrengéseket?
    Mert, ha a világ összedől, akkor nem lesz senki, aki mangát olvas.
  • Tervezed, hogy összeházasodsz?
    Nem.
  • Ha kívánhatnál Istentől, mit kívánnál?
    Világbékét! És, ha azt nem, akkor, hogy a munkám befejezhessem!
  • Ha Ataru nem kapta volna az Ataru Morobishi nevet, akkor is problémás gyerek lett volna?
    Az ő neve rossz ómen csupán, de úgy gondolom, a szerencse akkor is mellé állt volna. Úgy látom, hogy senki nem akar segíteni Ataru anyjának, hogy elbírjon vele.
  • Közelebb szeretnék kerülni a tanáromhoz, mit tegyek?
    .................Rajzoló vagyok, honnét tudjam?! o.O
  • Már megvan minden köteted, de amint elmegyek egy könvyesbolt előtt, és meglátom Lum arcát, akkor ismét megveszek, akár olyat is, ami már megvan. Mit tegyek?
    Te jó ég! (Istenem!)
  • Gondoltad már azt, hogy a szerkesztőd jó arc?
    Hmm...Igen, gondoltam...Nem, mégsem gondoltam...De mégis...Nem, mégse.
  • Ha kevés ember lenne az utcán éjjel, és egy külföldi szeretne veled beszélni, mit tennél?
    Először is, nevetnék, majd elkezdenék hátrálni.
  • Amikor összehasonlítod magad csinos nőkkel, akkor komplexusod lesz?
    Oh, igen, olyan, mintha egy teljesen más világból származnának.
  • Amikor a Hanshin Tigers győz, az befolyással van az adott munkádra?
    Hát, amikor 17 éves voltam, akkor a Tigers kikapott a Yumiroi Giants-tól. Én csak, szembe a nappal, ezt kiáltottam: Ti ostoba gazemberek!... Ugye ez nem azt jelenti, hogy befolyásolnának?
  • Ha tényleg hiszel a reinkarnációban, és az létezik, akkor mi szeretnél lenni a következő életedben?
    Manga művész. Sohasem változunk, ezért butaság is lenne mást képzelni.
  • Úgy tudom, hogy megnézted a "The thing from planet X" című filmet, amely tényleg jó film, de miket szoktál még nézni?
    Nagyon szeretném megnézni a "Night on the Galactic Railroad"-ot.
  • Mi történne, ha hirtelen férfivá változnál?
    Megházasodnék.
  • Mit csinálsz, ha ötletekre van szükséged?
    Amit már korábban is mondtam, illetve alszom.
  • Mit remélsz, hogy milyen lesz a következő földrengés?
    1, tenger alatt
    2, nyugat Nagano tartományt találja el
    3, átlagos földrengés?
    Erre nem tudok válaszolni! A földrengések ártanak a társadalomnak.
  • Miért nem alkalmazol férfi asszisztenst? Azért, mert kilógna a női sorból?
    Egyáltalán nem lenne jó! Sok gond származna belőle. A nők gyengék lennének, döntséképtelenek, teljesen megzavarná a csapat légkörét, mindenkire hatással lenne.
  • Közvetlenül a határidő lejárta előtt kinek az arca, vagy neve jelenik meg előtted?
    Kié?...Hmm, a szerkesztőmé.
  • Mivel dicsekedhetnél?
    A hüvelykujjamat teljesen visszafele tudom hajlítani.
  • Szereted a szerelmes történeteket?
    Igen, szeretem. Nem írok túl gyakran, de az "Urusei" is ilyen.
  • Hová mennél randira?
    A tengerhez. Szeretek búvárkodni. Szeretek Palau-n lenni, és ott búvárkodni. Még randi nélkül is szívesen csinálom
  • Ha pénzt találnál az utcán, akkor bejelentenéd a rendőrségen?
    Ha több, mint 1000 jen lenne, akkor igen. Ha kevesebb lenne, mint 500 jen, akkor nagy valószínűséggel megtartanám, mivel túl hosszadalmas lenne, mire az visszakerülne ahhoz, aki elvesztette.
  • Nagyon szeretem az Urusei Yatsurát! Neked mi a véleményed róla?
    Én minden munkám szeretem. És mivel az emberek szeretik, megveszik a munkáim, így ez még nagyobb örömmel tölt el!
  • Hány szereplődet tudod megnevezni egyetlen perc alatt?
    Kezdjük! Lum, Ataru, Shinobu, Sakura, Cherry, Kotatsuneko, Ten, Ran, Benten, Oyuki, Ryunosuke, Ryunosuke apja, Ryunosuke anyja (Masako), Ataru apja, Ataru anyja, Lum apja, Lum anyja, Ten anyja... 30 másodperc. Kyoko, Godai, Mitaka, Kozue, Akemi, Yotsuya, Soichiro, Akira, Ichinose..... Tíz másodperc? Ummm, Ah, Kitsune, Snowman!
  • Múlt évben felkerültél a milliomosok listájára. Mennyit fizet neked a kiadód (Shogakukan) a munkáidért?
    Ez bizalmas.
  • Volt, amikor rádbíztak egy macskát. Min tényleg így viselkedett (ennyire energikus volt)?
    Amikor hazavitték, kb. 2 héttel utána, sajnálatosan az állat egy motor elé ugrott és meghalt. Nyugodjon békében.
  • Amikor békességet akarok magam körül, stressz mentesen létezni, akkor lefekszem az ágyra, vagy telefonálok. Mennyi az a leghosszabb idő, ameddig telefonáltál?
    Azt hiszem 12 óra.
  • Ha hosszan beszélsz a telefonon, mit csinálsz közben? Főzöl? Fürdesz?
    Igen, főzök, fürdöm, avagy segítek annak, akivel épp beszélek. Ha azt mondják, hogy "Mosdóba kell mennem!", azt mondom, hogy "Megyek én is."
  • Miközben zenét hallgatsz, amikor dolgozol, akkor az ad ihletet?
    Általában nem. De előfordult már, amikor a magas hangokat hallom.
  • Miyuki Nakajima az egyik rádiós műsorában azt mondta, hogy nem szereti a kínai ruhákat, mert nem mutatnak jól rajta. Te mit gondolsz ezekről a ruhadarabokról?
    Nos, mivel nekem VAN mellem, így teljességgel meg tudom érteni azt, akinek nincs, így ezeket a ruhákat sem szereti.
  • Karaktereid közül, kihez mennél feleségül?
    Nincsen sok választásom. Azt hiszem Kotatsuneko.
  • Amikor tanuló voltál, az álneved "Kemo Kobiru" volt. Ennek mi a jelentése? A Kobiru visszafele olvasva Rubiko, ami hasonlít a Rumikohoz. Igaz?
    Jól gondolod, ugyanis valóban a Kobiru, az Rumiko. Ügyes vagy! Azt is ki tudod találni, hogy a Kemo mögött mi rejtőzik?!
  • Megjelent az Urusei Yatsura 23. kötete, és épp a 25.-en dolgozol, és megláttam az "Atatata" szöveget. Szereted a Fist of the Northstar mangát?
    Imádom! Az animét pedig mindig felveszem!
  • Miről álmodik Lum?
    Semmiről. Sajnálattal mondom, hogy a mangában ilyen nincs, csak akkor, ha az épp egy jelenet.
  • Néha szeretnéd, hogy a mangáid ne legyenek ekkora sikerek?
    Azt gondolod, hogy azok? Van, aki valóban szereti őket, de van, akinek egyáltalán nem jönnek be.
  • Melyik a kedvenc jeleneted?
    Ez.
  • Jelenleg Aritou a szerkesztője a műveidnek. Milyen ember?
    Eddig mindegyik szerkesztőm hasonlított egymásra. Kubota, az előző szerkesztőm, úgy néz ki, mint Aritou. Sőt, még a vércsoportjuk is megegyezik. (Ez véletlen is lehet!) Mindig a lényegre tér, amikor megbeszéljük a dolgokat. Elég sok fejfájástól megkímél!

A bejegyzés trackback címe:

https://kyra.blog.hu/api/trackback/id/tr612109797

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása